“'Özne İnanç' Belgesel Fotoğraf Projesi"

Öznesi ve hikayesi her türden 'inanç' olan belgesel projemizin hedefleri arasında bu olguyu katılımcı fotoğrafçıların gözünden belgelemek, yaşadığımız coğrafyanın gerçekliğine tanıklık etmek, fotoğraf ve enikonu seminerlerle belgesel fotoğraf alanında kendimizi geliştirmek ve çeşitli alanlarda görücüye çıkacak bir serginin yanı sıra, yarına kalacak bir albüm hazırlamak, projemizin temel hedefleri arasında...

Daha çok kamu kuruluşları ve kültür sanata destek olabilecek ilgili çevrelerle görüşmelerimiz ve destek arayışlarımız sürüyor.

Çevremizden ve birçok kesimden olumlu eleştiriler alıyoruz. Projemizin anlamlı olduğunu dillendirenler hayli kabarık…

Özetle, belgesel fotoğraf projemize; her aşamasında katkısı ve söz hakkı olan, insanı temel alan ve her şeye rağmen emek ve inançla her işin üstesinden gelineceğine inanan fotoğrafçılar katılıyor.

Ülkemizin alanında söz sahibi bir çok fotoğrafçı, eğitmen ve akademisyen projemize destek verdi. Aynı zamanda belgesel fotoğraf alanında görüşlerini paylaşacak ve projeye danışmanlık yapacak isimlerle alt satırda paylaştığımız bir seminer planı çıkardık:

EĞİTMENLER VE SEMİNER KONULARI:

1. Bir tema seçiminde değerlendirilmesi gereken hususlar, izlenecek yöntemler: Bir konuyu seçmeden önce üzerinde düşünülmesi gereken bir çok unsur söz konusudur. Önce, o konuyu neden seçtiğimizin altını doldurmalıyız, ama işin kolayına kaçmadan.
Özcan Yurdalan, Engin kaban

2. Belgesel fotoğraf 1: Her görüntü bir belge midir? Belgesel fotoğrafta estetik ve biçim gerçekten tali planda mıdır?.. Bir insanın öznel hallerini betimleyen fotoğraflar da belge midir?
Prof. Sabit Kalfagil

3. Belgesel fotoğraf 2: Belgesel fotoğraf nedir? Bu alanda da üslup söz konusu mudur? Belgesel fotoğrafta biçim/teknik geri planda mıdır? Yoksa, onun dış yapısı, aslında iç yapısının bir örgüsü müdür?
Kamil Fırat

4. Belgesel fotoğrafın ülkemizdeki yeri: Dünyanın neredeyse en zengin tarihsel ve kültürel mirasına sahip ülkemizin “görsel” belleği nedense hayli cılız. Görsel belleğin gelişmesinde başrolü oynayan belgesel fotoğrafın, ülkemizdeki konumu nedir?
Burçak Evren

5. Belgesel fotoğrafın tarihi. Belgesel fotoğrafın ortaya çıkışı, dünyada ve ülkemizdeki seyri.
Ayhan Aydın

6. Belgesel ve haber fotoğrafı arasındaki farklar: Birbiriyle ilişkili olduğu kadar bu iki alanın ayrıldığı noktalar da yok değil. Haber fotoğrafının daha çok düz anlamsal bağlamda güçlü olması yeğlenirken belgesel fotoğrafta ise görüntünün yan anlamsal bağlamda güçlü olması beklenir…
Şeyda Sever

7. Foto-röportaj ve toplumsal belgeci fotoğrafçılık: Foto-röportaj nedir? Bir foto-röportajda izlenmesi gereken yöntemler nelerdir? Her belgesel fotoğraf toplumsal mıdır? Toplumsal belgeci fotoğraf nedir?
Özcan Yurdalan, Fatih Pınar

8. Belgesel fotoğraf nedir? Belgesel fotoğrafta istismar, var mı? Fotoğraf ve fotoğrafçılar istismar ediliyor, ancak fotoğrafın yapısında istismar var mı? Fotoğrafçılar istismar ediyor mu?
Orhan Cem Çetin

9. Belgesel fotoğraf, foto-röportaj ve bir proje deneyimi.
Fatih Pınar

10. Bir Fotoğrafçı kişisel tarzını nasıl yaratabilir? Portfolyo nasıl hazırlanır? Kitap/albüm süreci ve deneyimler.
Tahsin Aydoğmuş

11. Gezi ve manzara fotoğrafının belgesel fotoğraftaki yeri...
Ali İhsan Gökçen

12. 30 yılda bir gezinti anlatım ve dışavurum süreçlerinde amatörce yer almak.
Baytekin Kara

Yukarıda adı geçen eğitmenlerimiz, bize belgesel fotoğrafı tanımlayacağı gibi, taslak olarak seçtiğimiz ön metinler ve başlıklar dışına da çıkabilir. Ve seminer takvimi, tamamen fotoğraf ustalarımıza bağlıdır...

Engin Kaban 17.12.2012

http://www.facebook.com/groups/214157195296779/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder